• Beste ouders/verzorgers, leden en supporters

Betreft: uitwerking nieuwe corona maatregelen

Het kabinet heeft dinsdagavond 13 oktober wederom extra maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Vanaf 14 oktober worden alle wedstrijden in de amateurvoetbalcompetities voor de komende vier weken voorlopig stilgelegd. Wedstrijden die op 14 oktober ingepland stonden worden dus ook niet meer gespeeld. Dit vanwege de onzekerheid over het (mogelijke) eindtijdstip van de diverse (beker)wedstrijden.

Verwijzend naar onderstaande site is het voor volwassenen nog wel mogelijk om te blijven trainen:

Spelregels voor sport in het kort
    Om groepsvorming en sociale contacten te verminderen en het aantal reisbewegingen te reduceren, komen er nieuwe maatregelen voor sport. In het kort zijn de spelregels voor het sporten vanaf 14 oktober 22:00 uur:

• Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden.
    • Maximaal 4 personen mogen met elkaar sporten in een groepje.
    • Voor individuele binnensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). En er geldt een maximum van 30 personen per zelfstandige ruimte. Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
    • de groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden;
    • er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes;
    • zij niet mengen.
    • Voor individuele buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten als:
    • de groepjes minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar houden;
    • er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes;
    • zij niet mengen.
    • Er worden geen wedstrijden gespeeld.
    • Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Onderling partijspel tussen verschillende teams binnen de vereniging ( onder de 18 jaar) is toegestaan.
    • En kinderen met klachten blijven thuis.
    • Publiek bij sport is niet toegestaan.
    • Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht.

Geldt de maximale gezelschapsgrootte van 4 personen ook voor kinderen?
    Nee. Er is een uitzondering voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Zij mogen met grotere groepen sporten. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld. En kinderen met klachten blijven thuis.
    Kinderen vanaf 13 jaar mogen na het sporten niet bij elkaar komen met meer dan 4 personen. Voor jongere kinderen geldt deze beperking niet.

Wat zijn de maatregelen voor trainingen?
    Kinderen en jongeren t/m 17 jaar mogen gewoon trainen. Ze hoeven geen 1,5 meter afstand te houden.
    Volwassenen trainen in groepen van maximaal 4 personen op 1,5 meter afstand van elkaar. De groepen moeten onderling ruime afstand houden en mogen niet mengen.

Als laatste geldt dat de coronamaatregelen die door het bestuur recent zijn opgesteld voor op ons complex en ook op de website zijn terug te lezen van kracht blijven.

Kort samenvattend voor wat betreft de trainingen.

• Op het sportcomplex is de aanwezigheid van publiek en supporters vanuit de huidige regelgeving niet toegestaan.
    • Ouders / verzorgers worden verzocht hun kind(eren) bij de poort af te zetten.
    • Na trainingen wordt u verzocht het sportcomplex z.s.m. te verlaten.
    • Het is niet toegestaan om meegebrachte etenswaren en drank te nuttigen na trainingen op het sportcomplex.

Wij kunnen het niet genoeg benadrukken. Zorg goed voor uzelf en uw naasten.

V.V. Krabbendijke